LEVERANS

LEVERANSTID

Vi skickar dina varor från vårt lager inom 3-5 arbetsdagar.

Om det visar sig att en eller flera av dina varor är slut i lager, kommer vi i första
hand delleverera de varor vi kan. Vid denna leverans kommer du även få information
om de varor vi ej kunnat leverera, exempelvis kan din vara ha utgått eller ersatts,
samt information om beräknad leveranstid för de resterande varorna. 


Om du inte accepterar att din vara ersatts, eller den beräknade leveranstiden, kan du
naturligtvis tacka nej till de varor som i första hand inte har levererats.


Vid eventuell försening av leverans, har du rätt att kostnadsfritt häva hela ditt köp.
Kontakta kundtjänst om du vill häva ditt köp eller om du inte vill ha de varor vi ej levererat.


Vi skickar våra paket med Posten eller DHL.

I samband med att posten eller DHL hämtar ditt paket på vårt lager skickas ett E-mail eller sms till dig.
Detta E-mail eller sms innehåller ett leveransnummer som gör att du själv kan följa var ditt paket
befinner sig, och när det beräknas ankomma hos ett utlämningsställe nära dig.

För att spåra ditt paket, klicka på länken nedan.

Spåra Posten

Spåra DHL

I samband med att Posten eller DHL levererar dina varor får du ett sms eller en avi från

Postens eller DHL’s utlämningsställe, med information om var dina varor finns att hämta. 


FRAKTAVGIFT

En fraktavgift på 59kr tillkommer med din beställning


Om du önskar att få paketet skickat hem till dig tillkommer en avgift på 250 kr. 

Posten har inte möjlighet att göra hemleverans i hela Sverige. Kontrollera därför,
innan du lägger din order, om Posten skickar hempaket till din adress.

Följ länken nedan för information om hemleveranser.

Posten hempaket


LEVERANSINFORMATION

För att du ska få bästa möjliga information efter att dina varor lämnat vårt lager
bör du ha tillgång till E-mail och SMS-nummer.

Om du önskar leverans till ett specifikt utlämningsställe lämna en kommentar i beställningen.


EJ UTLÖSTA PAKET

Om du inte kan hämta ditt paket efter det lämnat vårt lager debiterar vi dig 150 kr,
som kompensation för frakten fram och tillbaka. 

Har du beställt hempaket är kostnaden 300 kr om du inte mottar ditt paket. 

BETALA

BETALNINGSSÄTT

Betala kan du göra genom Klarna, med kort, genom förskottsbetalning, mot faktura eller mot postförskott.

Vill du betala mot postförskott ber vi dig kontakta kundtjänst.

KLARNA

Klarna erbjuder betalningsalternativen betala direkt, betala senare eller delbetalning. Frågor angående betalning genom Klarna gör du genom att kontaktaKlarna.se.


KORT

Vi accepterar VISA och Mastercard. Vid betalning med kort dras beloppet direkt
när du lägger din order.


FAKTURA

Vid betalning mot faktura betalar du en faktureringsavgift på 19 kr.

Fakturan skickas separat per post och skall betalas inom 15 dagar.


Om du inte tidigare har köpt från oss sker en kreditprövning när du lägger din order.
I vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas, om så sker får du en kopia av
upplysningen via brev.


Skulle kreditprövningen avslås kontaktar vi dig och du kan då välja något av våra
andra betalningssätt.


Betalar du inte din faktura i tid skickar vi en betalningspåminnelse. Vid första
påminnelsen utgår en avgift på 60 kr. 


Efter den andra påminnelsen lämnar vi din faktura till inkasso.
Då tillkommer ytterligare avgifter.


Notera att du vid betalning mot faktura måste ange ett giltigt OCR-nummer, annars kan vi
i vissa fall inte registrera din inbetalning. Detta innebär att du trots inbetalning kan få en
betalningspåminnelse.


FÖRSKOTTSBETALNING

Ser du helst att vi inte gör något kreditkontroll när du gör ditt köp, kan du välja
att betala med förskott.

Kontakta kundtjänst för mer information.


POSTFÖRSKOTT

Vi gör heller ingen kreditkontroll om du väljer att betala mot postförskott.
Vill du betala mot postförskott tillkommer en avgift på 50 kr.

Vänligen kontakta kundtjänst för att betala mot postförskott.


FRITT VAL

Hos Plusvardag kan du använda din rekvisition för att handla.

VIKTIGT

GARANTI

Våra varor har ett års garanti om inget annat anges. Garantin gäller om en vara
trots normal användning går sönder. Faktura eller kvitto från butik gäller som garantisedel.


Konsumentköplagen gäller, vilket innebär att du har rätt att reklamera en vara
inom 3 år under förutsättning att varan var felaktig vid köptillfället.


REKLAMATION

Om någon vara är felaktig eller felexpedierad och du önskar reklamera den ska
du snarast kontakta kundtjänst. 


ÅNGERRÄTT

Du har 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit dina varor. 


BYTE

Vid byte skickar du varan till oss på din egen bekostnad.

Plomberade varor såsom underkläder, strumpor, sexhjälpmedel, vätskor, specialbeställda
eller kundanpassade varor bytes ej.


RETUR AV VAROR

Vi tillämpar de regler som gäller enligt distanshandelslagen, vilket innebär att du har

14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan.


Uppge namn, adress, ordernummer och anledning till retur tillsammans med varan.

Använd företrädesvis samma transportör som varan kom med.


Vid garanti, ångerrätt och byte står du för transportkostnader och transportrisken.

Vid reklamation står vi för transportkostnader och transportrisken.


Vid retur vill vi att varan kommer tillbaka i oförändrat skick samt i originalförpackning.

Förpackningen är särskilt framtagen för produkten och måste vara med för att vi

ska kunna sälja varan igen. Skada inte förpackningen med tejp eller text.


Vissa varor, som t.ex. hygienartiklar bytes ej om förpackning eller försegling brutits,

ej heller om det anges i produktbeskrivningen.


Efter det att du fått din retur godkänd och redan betalt varan, sker en återbetalning

till det konto/kort du använt vid betalning inom 30 dagar.

Skicka inte dina returer mot postförskott, då vi inte löser ut dessa.


TVIST

Eventuell tvist ska lösas av Allmänna reklamationsnämden (ARN) i Sverige.

https://www.arn.se

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm